wtorek, 30 lipca 2013

Czarne jagódki

Już odkąd pojawiły się jagody naszła mnie chęć na jagodzianki ale nie takie sklepowe.Pamiętam jak z ciocią kiedyś je robiłam gdy byłam mała były takie duże że nie dawałam rady całej zjeść.Dziś przyszła kolej na moje pierwsze jagodzianki.
Podam dla chętnych przepis od razu mówię że to przepis dla dużej rodziny z tych składników wyszło 35 jagodzianek

1kg maki
1/2 litra mleka
 kostka drożdzy(10 dag)
1 szkl cukru
4 jajka
1/2  szkl.oleju

Na samum początku robimy rozczyn z drożdży(troszkę ciepłego mleka,troszeczkę cukru i mąki).W tym czasie gdy odczyn zaczyna nam rosnąć w ciepłym miejscu ucieramy cukier z jajkami.Gdy rozczyn będzie gotowy dodajemy go do ucieranego cukru dokładnie wymieszać.W trakcie mieszania dodawać stopniowo mąkę i olej ciągle mieszając.Wyrabiamy ciasto i odstawiamy w ciepłe miejsce by wyrosło.Piec około 25min na złoty kolor 




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz