wtorek, 20 listopada 2012

Mikołaj z jajka

Niedługo będzie szał przed świąteczny kupowanie prezentów i ozdób chciałam wam pokazać co dziś zrobiłam przeglądając szafki natknęłam się na styropianowe jajeczka teraz myślicie sobie że święta mi się pomyliły ale nie więc potrzebne rzeczy
jajeczko styropianowe lub bombka styropianowa
filc czerwony i biały
biała włóczka
i wełenka typu trawka 
pistolet z klejem na gorąca bo większość będzie klejona
zaczynamy od przepołowienia naszego styropiany na dwie w miarę równe części




 następnie z filcu wycinamy paski z czerwonego szeroki pasek i przyklejamy go wąskiej strony wkoło


 gdy czerwony pasek jest przyklejony na niego przyklejamy biały wąski pasek
tak powinny wyglądać poprzyklejane paseczki
Górę naszej czapeczki musimy ściągnąć nitką

robimy mały motek z białej włóczki i robimy pomponik
 pomponik przyklejamy do górnej części czapeczki
czas na brodę przyklejamy w koło naszą wełenkę trawkę 
jeśli nie mamy takiej może być wata

malujemy oczka i buzię 
i gotowy mikołajek

 mikołajek może być jako bombka na choinkę 
ja mam w planach zrobić 24szt na kalendarz adwentowy

myślę że kształt jajka bardziej nadaje się na główkę
kiedyś z dużych jajek zrobiłam aniołki prawie całe  ze styropianu bo główka ze styropianowego jaja i korpus z podstawy stożkowej styropianowej 





4 komentarze: