poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Chlebek z foremek

Nowy zakup foremki sylikonowe 2 szt okazały sie strzałem w dziesiątkę.Piekłam w nich pieczeń rzymską super dała sie wyjąć z foremki i mój chlebuś wyszedł tez super.Podam przepis na jeden bochenek chleba 
400g mąki
220g wody
15g drożdży
1 łyżeczka cukru
2 ziemniaki (nie koniecznie)
5 łyżek oleju
0,5 łyżeczki soli
Robimy rozczyn drożdży,w tym czasie wszystkie składniki sypkie mieszamy i dodajemy gotowy rozczyn.Wyrabiamy ciasto i odstawiamy na 1 godzinę.Po tym czasie wyrabiamy bochenek i odstawiamyna około 30-40min na pergaminie do ponownego wyrośnięcia.Pieczemy około30min w tem 180stopni

Przepis już sprawdziłam wielokrotnie i wiem że się udaje .Dzięki dodaniu ziemniaków utrzymuje dłużej świeżość.Ja jak upiekę dwa bochenki to znika za min sie obejrzę  więc musze teraz piec 4 bochny :-)
Świeży jest około tygodnia :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz